Project Boszicht Almere
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Project Boszicht Almere

Het wel en wee over Project Boszicht
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 spachtelputz

Ga naar beneden 
+10
dick en mariska
Roland en Bianca
gela
Imelda
Mario & Marianne
raema en jan
Rise
De Lemmetjes
Anneke & Wiebe
Cornelia
14 plaatsers
AuteurBericht
Cornelia

Cornelia


Aantal berichten : 34
Registration date : 19-06-07

spachtelputz Empty
BerichtOnderwerp: spachtelputz   spachtelputz Emptyma okt 29, 2007 11:38 pm

Goedenavond allemaal,

Wij willen graag alle muren met spachtelputz laten bewerken. Zijn er nog meer mensen in het project die hier aan denken? Zo ja, bij wie? Of zijn er mensen die al ervaring hebben met een goed bedrijf?
Graag horen wij hier meer over...

Groetjes Anne, Cornelia en Jelger
Terug naar boven Ga naar beneden
Anneke & Wiebe

Anneke & Wiebe


Aantal berichten : 120
Localisation : Duckstad, gemeente Almere
Registration date : 10-06-07

spachtelputz Empty
BerichtOnderwerp: Re: spachtelputz   spachtelputz Emptydi okt 30, 2007 10:01 pm

Hoi Anne, Cornelia en Jelger,

Wij willen ook (een groot deel van) ons huis spachtelputzen. Misschien kunnen we nog op één of andere manier samen doen?

Ik kan me herinneren dat er ook al berichten over op het forum hebben gestaan, maar het lijkt erop dat oude berichten automatisch verdwijnen. Crying or Very sad Iemand meldde dat de putzers / stukadoors graag het werk willen zien om een redelijke prijs te kunnen geven, en er zijn toen geloof ik ook namen genoemd. Misschien kan die iemand nog een keer stukadoors aanbevelen? Misschien komt er zelfs wel een stukadoor in de buurt wonen?

Groetjes,
Anneke & Wiebe
Terug naar boven Ga naar beneden
De Lemmetjes

De Lemmetjes


Aantal berichten : 67
Localisation : Almere
Registration date : 26-06-07

spachtelputz Empty
BerichtOnderwerp: Re: spachtelputz   spachtelputz Emptydi okt 30, 2007 10:08 pm

Wij willen ook een stukadoor vragen om in ieder geval de beneden verdieping te stucen.
Een collega van mij is ook stucadoor en heeft naast de brandweer een eigen stuc bedrijfje...
Wij laten het door hem (vincent) doen en ik zal eens een balletje opgooien bij hem. Ik denk dat hij wel een mooie prijs zal maken als je in een buurt een hoop werk krijgt, dat lijkt mij logisch.
Ik kom hier op terug als ik wat meer weet van hem...

groet Marcel
Terug naar boven Ga naar beneden
Rise

Rise


Aantal berichten : 186
Localisation : Hilversum
Registration date : 01-06-07

spachtelputz Empty
BerichtOnderwerp: Re: spachtelputz   spachtelputz Emptydi okt 30, 2007 11:59 pm

Wij willen onze wanden glad laten stucen. Voor spachtelputz zou ik mijn ex kunnen vragen....
Terug naar boven Ga naar beneden
raema en jan




Aantal berichten : 176
Localisation : almere
Registration date : 01-06-07

spachtelputz Empty
BerichtOnderwerp: Re: spachtelputz   spachtelputz Emptywo okt 31, 2007 3:19 pm

Wij hebben 3 jaar geleden in dronten spachtelputz gehaald. ( ik weet alleen de naam niet meer) Maar het zat tegenover de schaatsbaan in Dronten. Ze waren toen niet duur. Ook het laten doen niet
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.jan-albers.com
Mario & Marianne




Aantal berichten : 36
Registration date : 17-09-07

spachtelputz Empty
BerichtOnderwerp: Re: spachtelputz   spachtelputz Emptywo okt 31, 2007 5:31 pm

In ons huidige huis heb ik het zelf gedaan, maar dat ga ik zeker niet weer doen, wat een werk was dat zeg.
Terug naar boven Ga naar beneden
Imelda

Imelda


Aantal berichten : 347
Localisation : Almere ...Faunabuurt
Registration date : 02-06-07

spachtelputz Empty
BerichtOnderwerp: Re: spachtelputz   spachtelputz Emptywo okt 31, 2007 11:08 pm

Wij....lees Gido...gaat het zelf doen....

In ons huidige huis heeft hij dat ook gedaan

Gr Imelda
Terug naar boven Ga naar beneden
Anneke & Wiebe

Anneke & Wiebe


Aantal berichten : 120
Localisation : Duckstad, gemeente Almere
Registration date : 10-06-07

spachtelputz Empty
BerichtOnderwerp: Re: spachtelputz   spachtelputz Emptydo nov 01, 2007 12:37 am

Hoi Imelda,

Wat kost die Gido van jou? Very Happy Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
gela

gela


Aantal berichten : 48
Registration date : 02-07-07

spachtelputz Empty
BerichtOnderwerp: Re: spachtelputz   spachtelputz Emptydo nov 01, 2007 8:48 am

Ook wij willen in het hele huis iets van spachtelputz, maar hebben nog nergens geinformeerd.
tips zijn dus best welkom.

groetjes
GeLa
Terug naar boven Ga naar beneden
Roland en Bianca




Aantal berichten : 36
Registration date : 21-06-07

spachtelputz Empty
BerichtOnderwerp: Re: spachtelputz   spachtelputz Emptydo nov 01, 2007 12:54 pm

Misschien een domme vraag.. Maar wat is het verschil tussen stucen en spachtelputz? Ik weet hoe spachtelputz eruit ziet.. Maar hoe ziet het stucen eruit? scratch
Alvast bedankt! Groeten Bianca
Terug naar boven Ga naar beneden
Imelda

Imelda


Aantal berichten : 347
Localisation : Almere ...Faunabuurt
Registration date : 02-06-07

spachtelputz Empty
BerichtOnderwerp: Re: spachtelputz   spachtelputz Emptydo nov 01, 2007 1:09 pm

Mogguh...


@ Anneke:


Gi is onbetaalbaar... lol! .
Nee hoor....maar hij gaat het hele huis doen als het opgeleverd is...dus ik denk dat er weinig tijd overblijft om andere mensen ter zijde te staan in het project Rolling Eyes
Maar wanneer jullie wat willen weten...vraag gerust.

@ Bianca

Domme vragen bestaan niet... Wink
Volgens mij is spachtelputz een onderdeel van stucen maar pin me er niet op vast.

Greetz
Terug naar boven Ga naar beneden
gela

gela


Aantal berichten : 48
Registration date : 02-07-07

spachtelputz Empty
BerichtOnderwerp: Re: spachtelputz   spachtelputz Emptydo nov 01, 2007 3:37 pm

stucen is het glad maken/ egaliseren van je muur, je zou bijv hierna je muur kunnen schilderen.

spachtelputz is een structuur (kijk eens naar je plafond) aanbrengen, in verschillende mm's en korrels.....

******
Imelda:

Gi is onbetaalbaar... .
Nee hoor....maar hij gaat het hele huis doen als het opgeleverd is...dus ik denk dat er weinig tijd overblijft om andere mensen ter zijde te staan in het project
Maar wanneer jullie wat willen weten...vraag gerust.

********

Imelda, dat begrijpen wij toch...... lol! maar ehm....1 voordeel, de huizen worden niet tegelijkertijd opgeleverd.

gr. Ge La
Terug naar boven Ga naar beneden
Imelda

Imelda


Aantal berichten : 347
Localisation : Almere ...Faunabuurt
Registration date : 02-06-07

spachtelputz Empty
BerichtOnderwerp: Re: spachtelputz   spachtelputz Emptydo nov 01, 2007 5:56 pm

Hehehehehe toen ik het typte vroeg ik me al af hoelang het zou duren voordat iemand die opmerking zou plaatsen...dat niet alles tegelijk opgeleverd word... lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Cornelia

Cornelia


Aantal berichten : 34
Registration date : 19-06-07

spachtelputz Empty
BerichtOnderwerp: Re: spachtelputz   spachtelputz Emptyvr nov 02, 2007 4:50 pm

Beste allemaal,

Bedankt voor alle reacties. We staan zeker open voor het samen uitvoeren van spachtelputz in de huizen. We houden elkaar op de hoogte.
Ja had zelf al wel geïnformeerd in Almere, maar zoals er al geschreven werd, ze willen eerst kijken, weten hoeveel m2, hoe de muren zijn etc. en adh daarvan maken ze en offerte.
Maar Anneke en Wiebe alles wat we samen kunnen doen is meegenomen. Dus we houden elkaar zeker op de hoogte!

Groetjes Anne, Cornelia en Jelger
Terug naar boven Ga naar beneden
dick en mariska




Aantal berichten : 57
Registration date : 16-06-07

spachtelputz Empty
BerichtOnderwerp: Re: spachtelputz   spachtelputz Emptyzo dec 30, 2007 1:56 am

Zo, even een oud bericht weer nieuw leven inblazen. Is er door iemand inmiddels al meer te vertellen over sierpleister/spachtelputz ? Wij willen het liefst het hele huis laten doen, ook in andere kleuren dan alleen wit/creme. Wij denken aan creme in combinatie met rood, groen en paars, verdeeld over de verschillende ruimtes. Bij Haki in Almere komen we dan uit op een prijs van ongeveer 4000 euro. Voor die prijs hebben we dan het hele huis tot aan de zolder toe gesierpleisterd, in verschillende kleuren. Aanstaande donderdag krijgen we nog een stucadoor op bezoek. Op offertes van anderen wachten wij nog.

Nou begrepen wij dat glasvezel veel handiger is om te gebruiken in nieuwbouwwoningen, omdat je daar geen scheuren in krijgt en in gestucte muren wel. Heeft iemand daar ervaring mee ? Ik bedoel met glasvezel, want dat er scheurtjes komen in een gestucte muur hebben we in ons huidige huis wel gezien.

Hebben jullie trouwens gezien dat er behoorlijke schimmelvorming is in onze huizen ? Zou daar nog wat aan gedaan worden ?

Ik hoop op jullie reactie.

Groeten,

Mariska
Terug naar boven Ga naar beneden
marcellaenarthur

marcellaenarthur


Aantal berichten : 11
Localisation : Lelystad
Registration date : 13-11-07

spachtelputz Empty
BerichtOnderwerp: Schimmel   spachtelputz Emptyzo dec 30, 2007 4:07 am

Ook in ons huis(je) Very Happy kwamen wij schimmel tegen, vooral aan de binnenkant van het dakkapel. We hebben dit aan Piet doorgegeven, hij kwam met het volgende antwoord... Op het moment dat de Nuts bedrijven aan de gang gaan word de boel lekker warm gestookt, en waar warmte is verdwijnt vocht.. Wat schimmel dus nodig heeft om te groeien... Dus stoken maar om die schimmels weg te krijgen.. Cool lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Menno, Tjesjen & kids

Menno, Tjesjen & kids


Aantal berichten : 112
Registration date : 13-09-07

spachtelputz Empty
BerichtOnderwerp: Re: spachtelputz   spachtelputz Emptyzo dec 30, 2007 6:46 pm

En ventileren doet wonderen. Ventileren, stoken, ventileren, stoken.........
Qua milieu en energiekosten wordt het dus een matig jaar voor ons allen, maar een huis, wat nog jaren meegaat (zonder schimmels) is dan ook heel wat waard.
Overigens........ ik ken 6 "huizen" in Almere, waar zon ontzettend goed en zeeeeeeer langdurig wordt geventileerd, dat er geen schimmel te vinden is:
1. Het Almeers kasteel aan de A6
2. 5 bosvilla's in een bepaald project........

Groeten, Menno enzo.
Terug naar boven Ga naar beneden
Anneke & Wiebe

Anneke & Wiebe


Aantal berichten : 120
Localisation : Duckstad, gemeente Almere
Registration date : 10-06-07

spachtelputz Empty
BerichtOnderwerp: Re: spachtelputz   spachtelputz Emptydi jan 01, 2008 6:28 pm

Hoi Mariska,

Wij denken er ook over om het hele huis te laten spachtelputzen/spuiten. Wij zijn nog op zoek naar goede putzers, ook naar referenties. Tijdens de feestdagen waren er niet veel te bereiken, allemaal op vakantie leek het wel. Hebben jullie nog bij andere spachtelputzers gekeken dan Haki & die van a.s. donderdag? Hebben jullie ervaring met Haki?

Bedoel je dat glasvezel als ondergrond voor stuc/putz? Of in plaats van? Ik ken het als een soort structuurbehang dat je met verf op kleur brengt. Zou scheurtjes vrijwel moeten voorkomen, al denk ik dat onze spiksplinternieuwe huizen nog wel een paar jaar bezig zijn om te "zetten".


@Menno,
Heerlijk hoe je altijd alles van de zonnige kant bekijkt! sunny


Groeten,
Wiebe
Terug naar boven Ga naar beneden
Cornelia

Cornelia


Aantal berichten : 34
Registration date : 19-06-07

spachtelputz Empty
BerichtOnderwerp: Re: spachtelputz   spachtelputz Emptywo jan 02, 2008 5:38 pm

Hoi allen

Zelf had ik een tijd geleden ook offertes aangevraagd, maar de mensen willen in het huis kijken voor de maten e.d.
Hebben jullie de stucadoors ook in het nieuwe huis gelaten om aan de offerte te komen?
Wow wat een geld zeg 4000 euro..., maar dan is het hele huis wel klaar.
Komt misschien ook wel door de verschillende kleuren?
Oké ben benieuwd, wij moeten er ook maar mee gaan beginnen om uit te zoeken wat het beste is. Maar eerst nog ons huidige huis verkopen.

Groetjes
Terug naar boven Ga naar beneden
Mario & Marianne




Aantal berichten : 36
Registration date : 17-09-07

spachtelputz Empty
BerichtOnderwerp: Re: spachtelputz   spachtelputz Emptywo jan 02, 2008 6:05 pm

Als je de muren hetzelfde laat spuiten met het spulletje wat op het plafond zit kom je voor het complete huis op ongeveer 1500 euro.Het is wel wat anders dan stucwerk of spachtelputz maar wel een stukkie goedkoper.
Terug naar boven Ga naar beneden
remco-pauline




Aantal berichten : 22
Registration date : 22-09-07

spachtelputz Empty
BerichtOnderwerp: Re: spachtelputz   spachtelputz Emptywo jan 02, 2008 11:03 pm

Hallo allemaal,

Wij hebben nu spuitwerk op de muren, van zeer goede kwaliteid. merk Brander briljant. Deze kan je goed afboenen met een zachte borstel en groene zeep, zonder dat de muur lelijk word. Plafons spuitwerk zou ik personlijk niet op de muren spuiten, omdat die niet sterk genoeg zijn. Met kinderen wordt de muren nog wel eens vies en dan wil je het na een tijdje toch schoonmaken wat niet gaat, is te zacht dan boen je de sructuur weg of ze gaan met speelgoed per ongeluk langs de muur en dan valt er spuitwerk van de muren.
Er zijn vele soorten merken, ik kan niet zo zeggen welke goed zijn, maar kan wel aan familie vragen of het een goed merk is.

Wij nemen geen spuitwerk in het nieuwe huis, wat we wel jammer vinden, maar vrienden van ons hebben nu een huis van koopmans en daar zijn veel schuren in de muur, wat we echt lelijk vinden. In ons huidige huis hadden we prefabbeton muren, deze schuren tot nu toe niet. We vinden het dan ook jammer dat we nu gestrorte muren hebben, maar ja.

We willen geen glasvezelbehang in de huiskamer, al is de glade variant wel mooi. Maar wat we wel willen weten we nog steeds niet.
Glasvezel is wel heel sterk, schurtjes zie je daar niet en je kan het steeds overschilderen.

Nou succes allemaal.

gr. Pauline
Terug naar boven Ga naar beneden
Pelle en Kitty Kil




Aantal berichten : 7
Registration date : 15-06-07

spachtelputz Empty
BerichtOnderwerp: Schilderen, stucadoren, spachtelputz   spachtelputz Emptyza jan 05, 2008 11:02 pm

Samen staan we sterker!
Mocht het voordeliger zijn om meerdere woningen door een zelfde schilder/stuker et cetera te laten doen, dan sluiten wij ons daar graag bij aan!
Ik zal ondertussen ook maar eens wat offertes gaan opvragen, zowel voor schilderen, stucken en spachtelputz (weet niet meer hoe je dat schrijft), want anders wordt het ook maar appels met peren vergelijken.
Als ik meer weet, zal ik dit jullie uiteraard laten weten en stel het op prijs wanneer jullie het omgekeerde doen.

Kitty Kil
Bouwnummer 38
Terug naar boven Ga naar beneden
Anneke & Wiebe

Anneke & Wiebe


Aantal berichten : 120
Localisation : Duckstad, gemeente Almere
Registration date : 10-06-07

spachtelputz Empty
BerichtOnderwerp: Re: spachtelputz   spachtelputz Emptyzo jan 27, 2008 2:00 am

Hoi Dick & Mariska,

Jullie meldden op de 29e december dat jullie "donderdag" nog een spachtelputzer lang zouden krijgen. Is dat nog wat geworden? Hebben jullie al een goede gevonden?

Wij hebben intussen her en der offertes aangevraagd, maar het lijkt erop dat daar nog een paar onderhandelingsslagen overheen moeten. En de prijs hangt voor een deel ook af van de kwaliteit afwerking van de muren. (En omdat wij nog geen binnenmuren hebben zullen we nog even moeten wachten...)

Groet,
Anneke & Wiebe
Terug naar boven Ga naar beneden
dick en mariska




Aantal berichten : 57
Registration date : 16-06-07

spachtelputz Empty
BerichtOnderwerp: Re: spachtelputz   spachtelputz Emptydi jan 29, 2008 10:54 pm

Hallo Anneke en Wiebe + de rest van duckstad

Wij hebben idd een aantal stucadoors langs laten komen of hebbe telefonisch contact gehad. Mariska durft spachtelputz niet aan aangezien ze bang is voor scheuren. Wij kiezen dus nu voor behang(glasvezel of vliesbehang).
Op dit moment zijn wij in een ver gevorderd stadium met een behanger uit Almere. Is niet heel goedkoop maar wordt wel snel gedaan(het hele huis). Wij moeten nog onderhandelen.
De stucadoors waar we mee gesproken hebben zijn:
Roy stucadoors Almere
www.stuc-concurrent.nl (o.a. ook ingehuurd voor het Blok!)
Haki almere
www.novorenovation.com
www.wilmi.nl e-mail:willem@wilmi.nl

Op zich bij allemaal een goed gevoel bij gekregen.


Gr Dick
Terug naar boven Ga naar beneden
Imelda

Imelda


Aantal berichten : 347
Localisation : Almere ...Faunabuurt
Registration date : 02-06-07

spachtelputz Empty
BerichtOnderwerp: Re: spachtelputz   spachtelputz Emptywo jan 30, 2008 2:31 am

Vrienden van ons hebben een stucadoorsbedrijf....en zelf ook een klein jaar gelee een nieuwbouw huis betrokken en hebben gewoon de muren gespachteld....ik ga van zijn deskundigheid uit....en gaan dus ook voor spachtel...wij doen het zelf...

Gr Imelda
Terug naar boven Ga naar beneden
Rise

Rise


Aantal berichten : 186
Localisation : Hilversum
Registration date : 01-06-07

spachtelputz Empty
BerichtOnderwerp: Re: spachtelputz   spachtelputz Emptywo jan 30, 2008 1:26 pm

Wij hebben gekozen voor stuc-concurrent. Ook idd via Het Blok gezien Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Cornelia

Cornelia


Aantal berichten : 34
Registration date : 19-06-07

spachtelputz Empty
BerichtOnderwerp: stuc   spachtelputz Emptyza maa 22, 2008 12:52 pm

Hoi Ricardo en Serena,

Hebben jullie de stuc-concurrent al in het huis gehad?
Zouden wij het resultaat even mogen bekijken?
Als dit mogelijk is wanneer zou het jullie uitkomen?
Wij denken namelijk ook om met hun verder te gaan, maar zien dan graag eerst een voorbeeld...

Groetjes Cornelia
Terug naar boven Ga naar beneden
Rise

Rise


Aantal berichten : 186
Localisation : Hilversum
Registration date : 01-06-07

spachtelputz Empty
BerichtOnderwerp: Re: spachtelputz   spachtelputz Emptyza maa 22, 2008 9:13 pm

We hebben toch besloten om het niet te doen en hebben nu glasvlies op zitten. Dat is een soort glasweefsel, maar dan glad. Het geeft het effect van een gestucte muur.
We waren te bang voor scheurvorming.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





spachtelputz Empty
BerichtOnderwerp: Re: spachtelputz   spachtelputz Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
spachtelputz
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Project Boszicht Almere :: De Bouw :: Meer en Minderwerk-
Ga naar: